« Diensten

Wat is conversietracking?

Conversietracking is het meten van conversies. Met conversietracking definiëren we eerst een conversiedoel: leads, telefoongesprekken, transacties maar ook bv. een uitgekeken video, als dat het doel is van de campagne. Net zoals event tracking meten we in feite een interactie op je website. Het enige verschil is dat een conversie dan het einddoel is van de campagne.

Conversies instellen.

Conversies meten is tegenwoordig vrij eenvoudig te installeren dankzij de vele integratiemogelijkheden. Sommige CMS systemen (zoals Shopify) voorzien dit zelfs automatisch bij de koppeling van een Analytics account. Voor leadgeneratie websites kan dit ook eenvoudig gemaakt worden met een bedankt pagina of met klikken-om-te-bellen of klikken-om-te-mailen links. Bij de start van jouw project volstaat een installatie van een Google Tag Manager script. Zo kunnen wij eenvoudig de conversietracking zelf installeren.

Waarom is conversietracking belangrijk?

Conversies meten is niet alleen belangrijk om je resultaten te evalueren. Het is ook een essentieel onderdeel om jouw campagnes te kunnen optimaliseren. Alvorens we kunnen optimaliseren moeten we natuurlijk weten welke onderdelen van jouw campagnes werken en welke niet... Bovendien worden campagnes ook geoptimaliseerd door machine learning en AI om voorspellende biedingen en plaatsingen te maken op basis van de conversiegegevens.

Conversietracking instellen voor jouw bedrijf?

Contacteer ons en ontvang een vrijblijvende offerte.
Contacteer ons